Refund Policy

  • Alle kunder har 14 dages returret.
  • Kontakt kunderservice vedr. returnerings reference nummer. 
  • Når du returnerer varen, venligst skriv reference nummeret sammen med returnerings addresse:                                                                                Kundeservice                                                                                            Naturam ApS                                                                                                  Marielundvej 30, st.                                                                                         2730 Herlev
  • Du skal selv betale for emballage og porto i forbindelse med returnering af din vare. 
  • Når returneringen er registreret på vores lager, vil du modtage en returkvittering pr. mail.
  • Afhængigt af betalingsmetoden, kan der gå op til 14 hverdage før beløbet er tilgængeligt på din konto. Ved betaling med MobilePay, kan der i visse tilfælde gå længere tid.

* Hvor lang tid der går, før beløbet bliver synligt på din konto, afhænger af hvilken bank du har.

 

Returnering

For at være berettiget til en retur skal din vare være ubrugt og i samme stand som du modtog den. Og vi anbefaler, at det skal være i den originale emballage.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace nummer.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var meningen med varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du ikke få købsbeløbet tilbage. 

Yderligere varer, der ikke kan returneres:
- Gavekort
- Produkter til sundhed og personlig pleje

Dokumentation for dit køb samt retur formular

Du skal vedlægge en kopi af ordre bekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt retur formular, som er vedlagt i pakken når du modtager varerne.

Returnering af gaver

Hvis du ønsker, at modtageren af en gave, selv skal kunne bytte gaven og få et gavekort, skal du kontakte kundeservice@naturam.dk.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inden for 14 arbejdsdage.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købs beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug,

• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,

• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har jvf. loven 24 mdrs. reklamationsret.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 1 måned efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@naturam.dk.

For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.

2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 billeder.

Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.

3. Send billederne pr. mail til kundeservice@naturam.dk.

4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering.

5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.

I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamations sag, sender naturam.dk en forudbetalt retur label, som skal benyttes. Hvis du vælger ikke at benytte den forudbetalte retur label (og dermed står selv for alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen) bedes du sende varerne til:

Naturam ApS                                                                                                Marielundvej 30, 2.th                                                                                        2730 Herlev

(Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragt omkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragt omkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragt omkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragt omkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.